Klanttevredenheid-onderzoek. KTO.
Klanttevredenheidsonderzoek; één van de belangrijkste methodieken om te weten te komen hoe de klant over jouw bedrijf denkt. Een klanttevredenheidsonderzoek kun je op verschillende manieren uitvoeren. Zo kun je standaard een linkje meesturen naar je KTO, maar ook kun je Google Reviews verzamelen. Daarnaast heb je ook nog reviews over jou als werkgever via partijen zoals Indeed of LinkedIn. Valt allemaal onder KTO! Deze ‘Social proof’- KTO – maken een groot deel uit van ons leven. Zo ook van de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdine. Kortom, social proof is key. Hoe zet jij het in voor jouw bedrijf?
Achtergrond
Reviews verzamelen is iets wat je nogal snel vergeet. Je bent lekker aan het werk, en geen haan kraait naar de reviews. Wel met een kleine kanttekening; geen reviews verzamelen vaker in de b2b sector dan in de b2c. Eeuwig zonde! Want zoals je weet, gaan mensen bij een wat duurdere aankoop af op reviews die ze lezen op internet. Ook draagt het bij aan je merk. Want denk er maar eens over na, je kan zó een fantastisch product hebben, maar als de klant alles eromheen slecht vind, wordt het minder verkocht. Ze komen niet meer terug en daardoor stort je retentiegraad in elkaar. Dat is niet nodig. Door tijdig en continu KTO (klanttevredenheidsonderzoek) te plegen hou je een vinger aan de pols. Zo ben jij op tijd bij de rotte appel en ga je social proof verzamelen. Verzamel je al reviews? Mooi! Maar… weet je niet zo goed wat je ermee moet? Je kan er KPI’s aan hangen. Ook kun je ze gebruiken in andere rapportages en onderzoeken. Zo kun je ook je KTO gebruiken voor de Productreview of voor je KMS (Kwaliteits Management Systeem). Oftewel; KTO kan op allerlei manieren en kan ook voor allerlei zaken worden ingezet. Wat doe jij al aan KTO?
Oplossing
Verzamelen, Social proofing en stel KPI’s op.
Marketing- en product management KPI's
Weet wat de klant over je denkt
Verzamel bruikbare data
Laat de klant weten dat je met hen bezig bent
Contactmomentje!
KTO – klanttevredenheidsonderzoek – moet onderdeel van je bedrijf worden. Zo ben jij bezig met je klant, verzamel je data en weet je wat er speelt bij je klanten. Je gaat je KTO gebruiken voor je concurrentieonderzoek, Productreview, Social proofing en nog veel meer. Door middel van KTO ga je de plank minder mis slaan en ben je meer in control. Geen verassingen want je houdt een vinger aan de pols! Stuur met KPI’s en verzamel data en gegevens.
What’s in it for me?
We hebben wat voorbeelden die je kan verwachten op een rijtje gezet.
Verzamelen reviews Social Media
Klantcontact
Wat vind de klant van je?
Kom tot nieuwe inzichten
Stel KPI's op door middel van KTO
Beloon je medewerkers met goede reviews
Prijsstrategie
Maak gebruik van Social proofing
Concurrentie onderzoek
Onderzoek of sales teruglopen door reviews
En nog veel meer!
En wat nu?
Neem gewoon eens contact op. We komen er samen echt wel uit. Control is ons ding. Business en Commercieel, we draaien onze hand er niet voor om. Stukje Finance is ook leuk, maar je behaalt meer winst met Commercieel Control. Door jarenlange ervaring als (online) marketeer en commercieel controller is er meer dan voldoende bagage. Bel gewoon eens naar 06-57833136 of stuur vrijblijvend een mail naar koffie@jimbob.nl. Ik kom langs -no strings attached- en we kijken wat er mogelijk is. Of neem nog een kijkje tussen alle cases!