Concurrentie onderzoek.
Ken je al je concurrenten? Weet je precies wat ze doen, wat de prijzen zijn en hoe vol ze zitten qua werk? Door je concurrent onder de loep te nemen kom je meer te weten over je eigen positie in de markt. Ook kun je veel leren van de concurrent. Benieuwd of dit wat voor jou kan zijn?
Achtergrond
Op één of andere manier gaat het wel lekker, maar toch krijg je het gevoel dat je bij lange na niet het onderste uit de kan haalt. Dat gevoel kan vaak nog wel eens kloppen ook. Je kijkt naar je sales, het slagingspercentage van de offertes en je komt erachter dat het terugloopt. Maar waarom dan? Waar kan het allemaal aan liggen? Nou, om gelijk al één droom aan diggelen te slaan; aan heel veel dingen. Het kan zijn dat je concurrenten je achter je rug om voorbijstreven, je binnendienst niet optimaal presteert, je niet vindbaar bent in de zoekmachines en nog veel meer. Er is maar 1 manier om erachter te komen wat er mis is. Onderzoek! En onderzoek is niet persé leuk. Gelukkig heb je mensen die jouw bedrijf van binnen naar buiten kunnen keren. En nu dan de hamvraag; ‘Wat kan ik voor jou betekenen?’
Oplossing
Automatiseren, centreren, verbeteren en ontdekken.
Automatiseren van concurrentieonderzoek
Perdiodiek concurrenten evalueren
KPI's opstellen op basis van concurrentieonderzoek
Bespaar tijd
De oplossing is simpel.
Ken je concurrent beter dan dat zij zichzelf kennen. Vind uit hoe snel zij reageren, benchmark producten en diensten, ervaar de waardepropositie van je concurrent en nog veel meer. Het klinkt echter makkelijker dan gezegd. Het kost tijd en geld om je concurrenten goed te onderzoeken. Zo kunnen we – mits je een webshop hebt – je concurrenten automatisch monitoren. Echter gaat voor niks de zon op, dus moet je wel rekening houden met jaarlijks terugkomende investeringen.
Door periodiek je concurrenten te evalueren weet je wat er gebeurt in de markt. Enorm belangrijk. Dus heb je geen tijd hiervoor? Besteed het uit. Ik maak een template voor je, die je zelf constant kan bijwerken, of ik help je met het automatiseren van je proces.
What’s in it for me?
We hebben het even op een rijtje gezet voor je wat we kunnen.
Automatiseren van concurrentieonderzoek
Perdiodiek concurrenten evalueren
KPI's opstellen op basis van concurrentieonderzoek
Bespaar tijd
Inregelen concurrentieonderzoek-templates
Inregelen automatisering concurrentieonderzoek
Breng je concurrenten in kaart
Onderzoek of sales teruglopen door concurrentie
Concurrentieonderzoek op basis van SEO/SEA
Keyword gaps ten opzichte van concurrent
En nog veel meer!
En wat nu?
Neem gewoon eens contact op. We komen er samen echt wel uit. Wij helpen je met jouw concurrentieonderzoek. Door jarenlange ervaring als marketeer en commercieel controller is er meer dan voldoende bagage. Bel gewoon eens naar 06-57833136 of stuur vrijblijvend een mail naar koffie@jimbob.nl. Ik kom langs -no strings attached- en we kijken wat er mogelijk is. Of neem nog een kijkje tussen alle cases!